Welkom

  

FAQ


Hoe inloggen?
Inloggen kan met uw e-mailadres en wachtwoord.  

Wat als ik mijn wachtwoord niet meer ken?
Klik onder 'inloggen' op "wachtwoord vergeten" en vul uw e-mailadres in.
Het wachtwoord wordt automatisch gemaild naar het ons gekende e-mail adres.

Wat als ik de e-mail met het wachtwoord niet ontvang?
Controleer eerst uw spambox.
Indien ook daar niets te vinden is kan u een e-mail sturen naar info@spoeddienstalgemeentandarts.be

Kan ik mijn wachtwoord, e-mailadres, praktijkadres aanpassen?
Eenmaal ingelogd kan u uw inlognaam (e-mailadres) en wachtwoord aanpassen onder 'instellingen'.

Adreswijzigingen dient u door te geven via info@spoeddienstalgemeentandarts.be

Wat als de aan mij toegekende datum me echt niet past?

  • Eenmaal ingelogd vindt u onderaan de actuele beurtrol.
  • Contacteer andere collegae met het voorstel om te ruilen.
  • Bij de meeste collegae vindt u een mailicoontje.
  • Bij sommige collegae vindt u expliciet aangegeven dat ze willen ruilen: contacteer deze collegae eerst.
  • NIETS belet u ook de collegae die niet expliciet aangeven te willen ruilen te contacteren.

Ik heb een collega gevonden die met mij wil wisselen, aan wie moet ik dit doorgeven?
Zowel uzelf als de collega waarmee u wisselt dienen dit door te geven aan de wachtdienstcoördinator.
Na aanpassing in het systeem ontvangen jullie beiden een automatische bevestigingsmail.

Hoe wordt de beurtrol opgemaakt?
Eenmaal per jaar, in oktober wordt door de computer de beurtrol opgemaakt. Telkens wordt gezocht naar de tandarts die het langst geen wachtbeurt kreeg en zo wordt de lijst voor het volledige jaar ingevuld.
De computerberekening houdt rekening met de ingebrachte vakanties.

Hoe en wanneer kan ik mijn vakanties opgeven?
De module voor het ingeven van uw vakanties komt ieder jaar online op 15 augustus. U kan uw vakanties ingeven en bewerken tot 30 september. Na inlog kan u op uw persoonlijke pagina de module voor de vakantiedata vinden. Iedere poging om zijn/haar wachtbeurt te doen verschuiven door ingave van lange vakanties zal als misbruik worden beschouwd. De wachtdienstcoordinator kan in dat geval uw ingaven wissen.

Ik heb het wachtdienstverslag online ingevuld, is dit voldoende?
U vult het wachtdienstverslag bij voorkeur online in. Dit kan ook nog op papier maar 1 van beide is voldoende.

Wie is mijn wachtdienstcoördinator en provinciale coördinator en hoe kan ik hem/haar contacteren?
Na inlog ziet u de naam en email van uw wachtdienstcoördinator en provinciale coördinator.

Naar welke tandarts wordt een binnenkomende oproep doorgeschakeld?
Een eerlijke verdeling van de oproepen is uiteraard één van de hoekstenen van een wachtdienst.

Het is steeds de online wachtdienstapplicatie die zal bepalen naar welke tandarts de binnenkomende oproep moet doorgeschakeld worden.

Bij iedere binnenkomende oproep wordt de postcode van de patiënt ingebracht. De software toont daarop de medewerker van het callcenter een lijst van 5 tandartsen.

Deze oplijsting van 5 collegae gebeurt op volgende manier:

  • Er wordt een berekening gemaakt op de afstand.
  • Er wordt een correctie gemaakt voor iedere reeds ontvangen oproep.
    Deze regel maakt dat als het in een praktijk heel druk wordt, de oproepen verdeeld worden over een ruimer gebied en dus ook naar andere wachtzones.
    Iedere doorschakeling naar een andere collega maakt uiteraard dat zijn correctie op drukte ook stijgt.
  • Er wordt een correctie gemaakt voor de tandarts die behoort tot de wachtzone waarbinnen de postcode van de patiënt valt.
    Deze regel maakt dat bij een heel klein verschil in afstand tussen 2 tandartsen er toch binnen de zone wordt doorgeschakeld.

Deze formule is grondig getest en heeft bewezen een optimale verdeling te genereren.

De medewerker van het callcenter MOET de bovenste tandarts gebruiken. Het is de medewerker dus NIET toegelaten hiervan af te wijken.

Ik krijg patiënten doorgeschakeld van buiten mijn zone of van op vrij grote afstand. Is dat normaal?
De organisatie van de wachtdienst is per zone.De doorverwijzing is geografisch georganiseerd.
Binnen een zone is iedere week een andere tandarts van wacht. Vaak is de praktijk van de collega van wacht niet centraal in de zone gelegen.De doorverwijzingen gebeuren (zie vorige vraag) op basis van afstand.
Het is dus normaal dat u patiënten doorgeschakeld krijgt van buiten uw zone. Dit geldt ook omgekeerd: patiënten van uw zone worden doorgeschakeld naar andere zones indien dichterbij.
Hetzelfde geldt bij grote drukte. Dan kan een collega die heel veel oproepen kreeg, ontlast worden door de applicatie (zie ook vorige vraag).

Kan ik patiënten weigeren omdat ze uit een andere zone komen, op basis van afstand of omdat ik het te druk heb?
Nee, het is niet toegelaten patiënten te weigeren om gelijk welke reden. Iedere disfunctie zal door de Stuurgroep aan de Toezichtscommissie gemeld worden.

Inloggen

E-mailadres

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?

Gelieve hieronder uw e-mailadres en nieuw wachtwoord in te geven.

E-mailadres

Nieuw wachtwoord

Herhaal wachtwoord